Snow

background :)

Monday, 29 December 2014

** Sakit tak bila jatuh?

assalam dan selamat sejahtera chuols ehem.

pertamanya, mari sedekahkan Al-Fatihah
 buat mangsa banjir di seluruh Malaysia, semua umat islam seantero dunia dan para penumpang flight AirAsia Indoneia QZ8501.
inshaAllah semoga Allah memberi kekuatan dan kesabaran buat mereka.
aamiin

Al- Fatihah
...
..
.


aamiin aamiin amiin ya Rabbal Alamin 
semoga Allah menerima doa kita. inshaAllah
terima kasih :')

so lets back to the topic,
eh sape jatuh? adeke orang yang jatuh tak rasa sakit?
 ouh tu belom lagi sampai berdarah darah terluka ouh
syafakillah / syafakaAllah  buat yang terjatuh dan terluka
sobs

stop it syerer berjela sangat mengarut hiperbola hahaaa
sebenanya sakit bila jatuh dari harapan yang terlalu mengharap
haa,

inilah manusia yang suke mengharap pada yang tak pasti dan mengharap pada yang tak selayaknya.
padan muka kan dah sakit eheh -.-''

tapi bila dah jatuh, takkan nak stay situ je taknak bangun bangun?
oke bangun lh ni baru sedar hei awak patut bergantung harap dan memasang harapan pada siapa?
*gulp*

saat melayani perasaan pengharapan yang hanyut dibawa arus banjir, Allah takdirkan syae bace entri mengenai pengharapan jua dari blog APG, 
ushar kat sini tau,
Allah Itu Baik Terlalu Baik :')

"Kita hidup dengan harapan. Kita kuat dengan harapan. Dan kita bangkit dengan harapan. Dan Islam sememangnya menawarkan harapan. Allah sentiasa menawarkan harapan."

so betape Allah tu sayang sangat kat hambaNya, Dia gerakkan hati dan kursor ni untuk baca entri tu even dah lame kan. 

Alhamdulillah.
bersyukur lh untuk segala pon yang Allah bagi sama ada baik ke buruk, dan pada pandangan syerer sendiri bahawa
selagi Allah bagi kita nafas,
selagi Allah bagi kita nyawa,
selagi Allah bagi kita kudrat,
selagi itu kita masih punya harapan selagi harapan itu kita sandarkan pada Pelunas Segala Harapan, 
ALLAH

yup, kadangkadang emosi buat kita tersalah mengharap dan kemudian kecewa dengan harapan yang ntahpape.
tapi alhamdulillah saat jentikan kesedaran bahawa segala yang berlaku adalah dengan izin Allah.
dan manusia hanya mampu berusaha dengan kudrat yang Allah bagi tapi,
akhirnya Allah jua lh yang mengizinkan

dan

semoga yang Allah izinkan adalah dalam redhaNya.
andai Allah tak redha, moga Allah jauhkan dari kita.
inshaAllah aamiin

lastly, hopefully ape yang syerer nak sampaikan, sampailah buat semua.
rasa mcm lari sikit maybe sebab emosi hahaha tapi moga Allah pelihara dari fitnah setiap apa yang ditaipkan ni dan mampu menjadi saham di akhirat kelak. 
inshaAllah aamiin.

head up, stop judging and continue living.



" Andai Allah tak pertemukan kita kat dunia, moga masih ada pertemuan buat kita di akhirat sana, inshaAllah di syurgaNya, kerana sayang ini bukan biasa biasa. sayang ini sayang yang luar biasa untuk dia kerana Dia, inshaAllah. "

" Ada jodoh ada rezeki, kita jumpa. takde jodoh takde rezeki, kite jumpe lah bila ada jodoh bila ada rezeki nanti. inshaAllah. "



n/s : Fi Hifzillah Orang Jauh :')



salam kasih, salam sayang. 
salam ukhuwah. 
wassalam.
 

No comments:

Post a Comment

THANK YOU FOR DROPPING BY :)